Nejčastější dotazy

Obecné informace


• Co je to nataliri.cz?

Nataliri.cz je unikátní služba, která přichází se zcela novou koncepci domácího vaření. Už žádné nakupování, už žádné zbytky!
My nabízíme profesionálně napsané recepty, velmi podrobné návody s přiloženými fotografiemi bod po bodu. Přesně odměřené a naprosto čerstvé ingredience doručíme přímo k Vašim dveřím. Na Vás je už jen jediné: uvařit si a pochutnat si!
Naučíme Vás vařit moderní, osvěžující a zdravá jídla pod dohledem jednoho z nejlepších kuchařů současné české gastronomie, Patrika Bečváře, Kuchaře roku 2013/2014.
Tím, že za Vás budeme i nakupovat, Vám zaručíme lepší a čerstvější suroviny, než byste sehnali v supermarketu. Všechny suroviny pro nás dodává výhradně La Bottega DI FINESTRA. Kdo tento výtečný obchod s potravinami a lahůdkami zná, ten ví, že lepší suroviny byste těžko hledali.


• Jak nataliri.cz funguje?

Na stránkách www.nataliri.cz si zvolíte, jestli chcete objednat program Apetit nebo Gurmán. Vyberete si balíček tří receptů, který Vám lépe vyhovuje, zvolíte počet porcí, a následně si navolíte závozový den a způsob placení.
Doprava na Vámi zvolené místo v Praze je zdarma, krabici s recepty Vámi zvoleného programu vám doručíme, kam si budete přát 2x týdně a to v úterý a v pátek. Časové okno závozu si můžete zvolit během objednávky dle zadaného PSČ (každá oblast má k dispozici jiné závozové časy).


• Je nutné se registrovat?

Pro to, abyste si mohli prohlížet naše webové stránky, není nutné se registrovat, ale registrovaní zákazníci mají některé výhody: naše registrované zákazníky informujeme 1x týdně o tom, co dobrého chystáme na další týden, naši registrovaní zákazníci od nás dostávají často i různé výhody, slevy a dárky. Všichni registrovaní mají také tu výhodu, že recepty si mohou stahovat na našich stránkách a pokud zrovna nemají objednané suroviny od nás a na daný recept doma všechno najdou, mohou s námi vařit, i když zrovna nevyužívají naší služby.


• Jaký je rozdíl mezi programem Apetit a programem Gurmán?

V obou programech jsou stejně kvalitní suroviny a recepty, liší se především cenově: v programu Gurmán jsou zahrnuta jídla, která jsou surovinově přibližně o 30-40% dražší.


• Mohu u Vás koupit voucher jako dárek?

Ano, můžete využít variantu „Dárkový poukaz“ v registračním formuláři, a pak postupovat standardně, jako byste si vybírali program pro sebe. Můžete nás také kontaktovat na e-mailové adrese info@nataliri.cz, či na telefonním čísle 601 374 899, kde Vám s nákupem dárkového poukazu rádi a ochotně pomůžeme.


• Co dělat s obalovými materiály, které po vaření zbydou?

Snažíme se maximálně zmírnit dopad naší činnosti na životní prostředí, veškeré naše obaly jsou tedy vyrobeny z recyklovatelných materiálů, některé (například krabice) jsou vyrobeny z již recyklovaného odpadu. Krabice a plastové krabičky lze vyhodit do tříděného odpadu, stejně tak plastové sáčky. Mrazící sáčky jsou naplněné netoxickým gelem. Když se jich budete zbavovat, otevřete je a obsah vymyjte. Sáčky pak můžete vyhodit do odpadu s plasty. Doporučujeme ale mrazící gelové sáčky si ponechat a využít například na piknik v parku :-)


• Bylo by možné změnit či snížit množství obalových materiálů?

Naše suroviny se snažíme balit tak, abychom spotřebovali co nejnižší množství obalů. Jelikož suroviny po zakoupení dále porcujeme, je tento druh balení jediný možný, který nám stávající zákonná úprava umožňuje. Snažíme se ulevit životnímu prostředí alespoň tak, že používáme ekoplasty a již jednou recyklované obalové papírové krabice. Proto tímto všechny naše klienty moc prosíme, aby zbylý obalový materiál recyklovali.
Moc děkujeme.

Můj účet a mé programy


• Jak a kdy mohu provést změnu, přerušení či zrušení programu?

Stačí se přihlásit v sekci „Můj účet“ a jednoduše v kalendáři můžete provést požadované změny 2-3 pracovní dny před plánovaným doručením. Můžete nám též zavolat či poslat e-mail a naši ochotní pracovníci se budou snažit Vám vyjít vstříc.


• Kde je sekce „Můj účet“ a jak se přihlásím?

Na jakékoli stránce v horní části naleznete hlavní menu, kde zcela vpravo naleznete odkaz „Můj účet“. Kliknete a přejdete na stránku, kde je možné se přihlásit. Máte dvě možnosti, buď se do svého účtu přihlásíte pomocí svého e-mailu a hesla, které Vám následně po registraci přišlo do emailu (případně jste si ho následně změnili) nebo se můžete též přihlásit prostřednictvím sociální sítě facebook. Pokud ještě účet Nataliri.cz nemáte, je na tomto místě možné se zaregistrovat. Pokud jste již zaregistrovaní, ale zapomněli jste své heslo, na tomto místě máte možnost o něj znovu požádat.


• Kde vezmu přihlašovací údaje ke svému účtu?

Přihlašovací údaje k Vašemu účtu Vám budou zaslány na Vámi zadanou e-mailovou adresu ihned po první objednávce či registraci.


• Jak si v kalendáři jídel mohu nastavovat výběr programů, data a časy doručení?

V sekci „Můj účet“ najdete „Kalendář jídel“, kde jednoduše můžete měnit všechna svá nastavení. Pokud byste chtěli s nastavením pomoci, neváhejte nám zavolat na tel. 601 374 899 či napsat email na info@nataliri.cz


• Kde najdu historii svých objednávek?

Historii Vašich objednávek najdete v sekci „Můj účet“ v části moje objednávky.


• Jak mohu aktualizovat své údaje?

V sekci „Můj účet“ klikněte na „Nastavení účtu“, dále pak na tlačítko „Upravit“ a můžete Vaše údaje libovolně aktualizovat. Nezapomeňte je následně uložit.


• Budete poskytovat například členské slevy?

Ano, všichni registrovaní zákazníci mají možnost odebírat prostřednictvím e-mailu novinky, různé akce a právě i četné členské slevy. Další výhody můžete též získat díky Vašemu doporučení přátelům a známým. Můžete poslat Vašemu kamarádovi kredit ve výši 150 Kč. Když si u nás objedná, získáte i Vy 150 Kč na Vaši další objednávku. Tuto možnost naleznete v sekci „Můj účet“.

Objednávka, doprava, platba

Více podrobností o dopravě naleznete zde


• Kdy mi přijde první zásilka po registraci?

V rámci registrace (první objednávky), máte možnost nastavit si datum prvního závozu. Dny závozu jsou vždy úterky a pátky, záleží na tom, který den a které datum vám bude nejlépe vyhovovat.


• Rozvážíte po celé ČR?

V tuto chvíli doručujeme po celém území Prahy, Praha-východ a Praha-západ. Naši působnost hodláme rozšiřovat i nadále.


• Co mám dělat, když nerozvážíte v místě mého bydliště?

V případě, že bydlíte mimo lokalitu závozu, zaregistrujte se, a my Vám dáme vědět, hned, jak rozšíříme působnost o Vaši lokalitu.


• Zůstanou ingredience při převozu čerstvé?

Ano, naše společnost velmi přísně dbá na dodržování hygienických norem, které mimo jiné zahrnují dodržování teplotního řetězce. Ještě před expedicí je kontrolována teplota laserovým teploměrem, abychom se ujistili, že vaše suroviny jsou v té nejlepší kondici. Pokud je třeba, do krabice jsou ještě vkládány jednorázové mrazící gelové elementy, které zabezpečí požadovanou teplotu po celou dobu přepravy. Transport je pak zabezpečen chladící dodávkou, kde je udržována stálá teplota 2-4°C, ať je venku minus 20 nebo plus 30. Následně doporučujeme klientům, aby uchovávali suroviny dle přiložených pokynů v požadované teplotě, aby byla zajištěna jejich čerstvost.


• Kdy má zásilka přijede?

Zásilky doručujeme vždy v úterý a v pátek v odpoledních a večerních hodinách. Při registraci dle zadaného PSČ pak můžete vybrat z několika časových oken, kdy vám zásilku můžeme přivézt. Při registraci nám poskytnete i své telefonní číslo, tudíž se kurýr s Vámi včas telefonicky spojí a dohodnete si přesnější podrobnosti.


• Co když nebudu doma, když přijede zásilka?

Čas doručení je možné změnit nejpozději dva pracovní dny předem. Pro všechny případy je ale dobré mít po ruce záložní řešení: například ochotnou sousedku, nebo třeba krámek s potravinami u Vás v ulici, kde můžeme zásilku nechat.


• Platí se za rozvoz?

Doručení je, a vždy bude, zdarma.


• Mohu změnit doručovací adresu?

Doručovací adresu je možné kdykoliv změnit. Jen dávejte pozor, abyste ji změnili včas před uzávěrkou. Naši klienti si navíc mohou do registračního formuláře navolit libovolné množství adres, a na různé dny mají možnost volit si různé adresy.


• Mohu změnit čas doručení?

Čas doručení je možné změnit nejpozději dva pracovní dny předem. V krajních případech nás osobně kontaktujte, a určitě vymyslíme řešení k Vaší spokojenosti.

Recepty a ingredience


• Co vlastně dostanu v zásilce?

V zásilce dostanete veškeré suroviny, které k Vašim třem vybraným pokrmům patří, přesně odměřené. Každé jídlo je navíc perfektně vyvážené z nutričního hlediska. Dostanete také velmi podrobně bod po bodu zpracované recepty. Jediné, co musíte mít doma, je olej, olivový olej, sůl a pepř.


• Jsou suroviny organické?

Ačkoliv nelpíme na tom, aby všechny naše ingredience měly certifikát „bio“, bereme je výhradně od prověřených nejen místních ale i francouzských a italských dodavatelů. Zakládáme si na tom, že maso bereme pouze od farmářů, kteří nekrmí zvířata antibiotiky a hormony, a spolupracujeme s dodavateli těch nejčerstvějších ryb.


• Na některé potraviny jsem alergický (například na oříšky). Mám si stále objednat Vaše služby?

Klademe veliký důraz na to, aby naše potraviny byly co nejzdravější a nejbezpečnější, naše krabice plné výborných surovin není ale možné individualizovat. Některá jídla skutečně obsahují alergeny jako je lepek, laktóza, ořechy, ryby atd. Seznam surovin, které v krabici přijdou, najdete vždy na našem webu, je tedy možné si vybrat vždy závoz, kde dotyčné alergeny nejsou. Pokud si nejste jisti, raději nás kontaktujte.


• Dostanu také seznam kalorií a nutričních hodnot?

Kalorické a nutriční hodnoty závisí také na tom, kolik v receptu použijete soli, pepře či olivového oleje, které Vám my k receptu nedodáváme, proto takové informace nejsme schopni poskytnout.


• Co musím mít doma?

V každém receptu je konkrétně uvedeno, které doplňující ingredience a v jakém množství potřebujete. Naši klienti musí mít doma sůl, pepř, rostlinný olej a olivový olej. Co se kuchyňského vybavení týče, nic speciálního není potřeba. Stačí mít troubu, plotnu, základní hrnce, nože, pánve, prkénko a mixér. Pokud je výjimečně přece jen potřeba zvláštní vybavení (alobal, pečící papír, pinzeta), vždy to uvádíme na webu a těm, kteří jsou u nás registrovaní, posíláme recepty dopředu, takže je možné se s předstihem připravit.


• Jak dlouho trvá jídlo připravit?

Průměrná doba přípravy všech našich pokrmů je okolo třiceti minut. Někdy je to méně, někdy více. Vše můžete s předstihem sledovat, pokud se zaregistrujete, budete mít plný přístup ke kompletním receptům, kde je i čas přípravy vždy uveden.


• Musím omýt zeleninu před vařením?

Ano, veškerou zeleninu doporučujeme před uvařením umýt, i když od nás odchází již očištěná.


• Mohu si vybrat, jaké recepty dostanu?

Každý týden máte na výběr ze dvou trojic receptů, které si můžete objednat.


• Jak budu vědět, jaké recepty dostanu?

V rámci objednávky si vždy můžete zvolit již konkrétní aktuální trojici receptů nebo to můžete nechat na později a nastavit si Váš závozový den až později v „Kalendáři jídel“. Menu na následující týden můžete vidět na našich stránkách vždy již od středy předchozího týdne nebo je všem registrovaným klientům zasíláme též v předstihu emailem.


• Nabízíte také bezmléčné (bezlaktózové) recepty?

Spousta našich laktózu neobsahuje. Jiné můžete jednoduše upravit tak, aby laktózu neobsahovaly. Sledujte naše stránky pravidelně, abyste si mohli vybrat recepty, které Vám budou nejlépe sedět.


• Nabízíte také vegetariánské recepty?

Některá naše jídla jsou vegetariánská. Menu Apetit i Gurmán je však vždy sestaveno ze tří receptů tak, aby obsahovalo recepty vyvážené a to i s obsahem masa. Pokud máte zájem o vegetariánskou variantu balíčků Nataliri.cz, napište nám o tom, prosím, do budoucna o vegetariánské variantě již uvažujeme.


• Mezi třemi recepty, které jsem si objednal/a, je jedno jídlo, které mi nechutná. Co mám dělat?

Naše pokrmy se snažíme vymýšlet tak, aby chutnala úplně každému. Pokud se ale najde surovina nebo recept, který Vám úplně nechutná či jste na některou z jeho surovin alergičtí, jistě jím můžete potěšit třeba někoho z Vaší rodiny, kolegu či kolegyni z kanceláře apod.


• Jaká je doporučená posloupnost přípravy receptů?

V menu vždy uvádíme posloupnost receptů podle jejich spotřeby.
Suroviny uchovávejte a spotřebujte dle následujících hygienických norem.
TRVANLIVOST SYROVÉHO MASA A RYB
a) mleté maso - spotřebujte do 24hod. - skladujte při teplotě do 2°
b) sladkovodní ryby - spotřebujte do 2 dnů - skladujte při teplotě do 5°C
c) mořské ryby a mořské plody - spotřebujte do 2 dnů - skladujte při teplotě do 2°C
d) drůbež, králičí a zvěřina - spotřebujte do 2 dnů - skladujte při teplotě do 4°C
e) hovězí a vepřové - spotřebujte do 3 dnů - skladujte při teplotě do 5°C
TRVANLIVOST OVOCE A ZELENINY
a) zelenina - spotřebujte do 3 dnů - skladujte při teplotě 3-6°C
b) ovoce - spotřebujte do 7 dnů - skladujte při teplotě 3-6°C
Do lednice nepatří melouny, banány, ananas, citrony a rajčata - tyto ovoce a zeleninu skladujte při teplotě 10°C-13°C
TRVANLIVOST VAJEC, MLÉKA A MLÉČNÝCH VÝROBKŮ
a) vejce - spotřebujte do 1 měsíce - skladujte při teplotě 5-18°C
b) mléko, smetana, mléčné výrobky ošetřené UHT a sterilací, zahuštěné mléko, sušené mléko, bílkovinné mléčné výrobky: podmínky skladování: při teplotě do 24 °C
- všechny ostatní mléčné výrobky: podmínky skladování: při teplotě 4-8 °C
- sušené mléčné výrobky: podmínky skladování: při relativní vlhkosti vzduchu do 70 %
TRVANLIVOST ČERSTVÝCH BYLINEK - spotřebujte do 1 týdne - skladujte při teplotě 4-6°C
TIP: Aby bylinky nevadly, obalte je do zvlhčeného ubrousku.